Human Computer Interaction

Ontwerp een design voor het verkopen van een laptoptas.  

Details

  • 2021
  • Vak: Human Computer Interaction
  • Jaar 1 / Blok 1 

De opdracht

Voor het vak ”Human Computer Interaction” kon je tussen verschillende cases kiezen. Zo heb ik uiteindelijk voor een case gekozen waarbij ik het proces van het customizen en kopen van een laptoptas moest ontwerpen. Aan deze opdracht hingen verschillende eisen die hierin terug moesten komen. Zo heb ik het hele proces chronologisch gemaakt en zo ingeleverd. Dit heb ik via Adobe Illustrator gedaan. Dat was op dat moment het programma waar ik het meest mee had gewerkt en ik voelde mij er daarom vertrouwd mee. 

Proces

Door de weken heen hebben we verschillende artikelen gelezen over ”Human Computer Interaction” en verschillende opdrachten moeten maken die aansloten op de theorie. Ook werd er elke week tijd gemaakt voor feedback over de opdrachten die gemaakt moesten worden. Deze feedbacksessie waren erg behulpzaam aangezien je hierdoor een indicatie kreeg of je de goede kant op ging of niet. Deze opdrachten werden in groepjes gemaakt. Aan het eind van blok 1 kregen we de uitleg van de case en kon iedereen individueel aan zijn of haar eigen case werken. 

Opdracht week 1

Conclusie

Aan het einde van blok 2 heb ik een mondelinge presentatie gehouden waarin ik mijn concept heb uitgelegd en bepaalde ontwerpkeuzes heb onderbouwd. Dit vond ik erg leuk. Ik vind het altijd erg leuk om creatief bezig te zijn en dit vak was daar perfect voor. Simpelweg een proces ontwerpen ging mij erg goed af. Ik heb voornamelijk veel geleerd van de volgorde van zo’n proces en eigenlijk hoeveel schermen daarvoor gemaakt moeten worden. Dit zijn opdrachten die niet onderschat moeten worden. Ik ben vaak erg perfectionistisch als het gaat om de visuals van zo’n project en kan mij dus redelijk snel verliezen in de tijd. Dat is wel een aandachtspunt dat ik verder mee wil nemen in mijn studie en werk. Ik wil beter leren knopen doorhakken zodat ik niet al mijn tijd eraan verlies.