POPUP vloerenmarkt

Een facelift voor de hoofdpagina met extra details.

Details

  • 2022
  • POPUP vloerenmarkt
  • Jaar 2  

De opdracht

POPUP vloerenmarkt wilde een grote facelift van hun hoofdpagina. Verder hadden ze drie nieuwe ”vloeren” categorieën die duidelijk in een carrousel aan bod moesten komen op de hoofdpagina. Daarnaast hadden ze een nieuwe plug-in gekocht om de location finder van Google konden gebruiken op hun site. Deze onderdelen moesten allemaal met behulp van een facelift toegevoegd worden aan de hoofdpagina. 

Proces

De opdracht vanuit POPUP was aan het einde van mijn stageperiode. Het was een opdracht die groter was en ingewikkelder. Ik heb meer met aangepaste CSS moeten worden om de buttons op de goede plekken te zetten, omdat het in WordPress niet optimaal was. Verder heb ik de site ook moeten updaten om de breakpoints duidelijk in kaart te brengen voor een auto-responsive website. Hiernaast heb ik een foto geplaatst waar de nieuwe plug-in gebruikt wordt voor de site. POPUP is geen webshop. Ze laten hun assortiment zien en willen je dan naar de winkel leiden. Dit onderdeel heb ik dus ook auto-responsive moeten moeten met de buttons. Ik vond dat een leuke uitdaging. Hieronder heb ik ook de carrousel geplaatst die de klant graag prominent op hun hoofdpagina wilde hebben.   

Conclusie

Ik ben ruim anderhalve week bezig geweest met deze opdracht. De eerste dagen heb ik de site lay-out uitgewerkt op Figma en daarna heb ik samen met zowel mijn begeleider als de klant zelf zitten sparren over wat zij graag wilden zien. Dat was een fijne werkervaring. Ik ben blij dat ik met Figma heb gewerkt. Dit is nog steeds een programma wat ik erg graag gebruik. Ondanks dat ik af en toe wat moeite had met CSS is het allemaal gelukt. Dat is zeker een onderwerp wat ik leuk vind en nog beter in zou willen worden.